در خرید سررسید ابتدا باید بررسی کنیم که در چه مواردی از آن می خواهیم استفاده کنیم و با توجه به کاربرد و استفاده از آن، خرید انجام دهیم.
خرید و فروش سررسید در سال 1402 ممکن است با چالش های متنوعی روبه رو شود از گران شدن مواد اولیه، تجهیزات تولید، حمل و نقل و نیروی کار بر قیمت سررسید در سال 1402 اثر می گذارد. این مسئله بر افزایش بهای تمام شده سررسید نیز بی اثر نخواهد بود. از این رو ما شاهد افزایش قیمت سررسید در سال 1402 مثل بسیاری دیگر از اجناس و مایحتاج خواهیم بود.
در ادامه اشاره خواهیم کرد که برای خرید سررسید به چه نکاتی باید توجه داشته باشید.
چه نکاتی در انتخاب سررسید اهمیت دارد؟
هر ساله از بهمن ماه تا اوایل بهار بسیاری از ما درگیر این موضوع هستیم که چه سررسیدی مناسب استفاده شخصی و یا هدیه دادن است. و در نهایت هم در انتهای سال تعدادی سررسید خالی و بلا استفاده در کشوی میزمان خاک میخورد. شاید اگر هنگام انتخاب سررسید به نیازهای خودمان و یا مشتریانمان دقت میکردیم با انتخاب صحیح میتوانستیم از این ابزار تبلیغاتی بیشترین استفاده را ببریم. به این موضوع دقت کنید که یک سررسید زیبا و کاربردی که همواره همراه مشتری شما باشد چقدر میتواند شما را نزد دیگران تبلیغ کند و همچنین باعث شود هیچوقت از ذهن مخاطب و همکاران خارج نشوید و وفاداری آنان را به راحتی بدست آورید. در زیر به برخی از نکات مهم در انتخاب سررسید و انواع آن میپردازیم.
دستهبندي زماني
سررسيدها از نظر زماني به چند دسته روزانه، چندروزه، هفتگي . ماهانه تقسيم ميشود. با توجه به آنكه مخاطب شما چه ميزان درگير برنامهريزي روزانه است نوع سررسيد خود را مشخص كنيد. بطور مثال مسئول دفترها معمولا درگير نوشتن كارها با جزئيات بالا به صورت روزانه هستند پس سررسيد روزانه براي آنها مناسبتر است و يا نسل جوان و افرادي كه با تكنولوژي كارهاي خود را جلو ميبرند ممكن است كمتر از كاغذ براي يادآوري كارهاي روزانه استفاده كنند.
دسته بندی سررسید از لحاظ سایز
از نظر سايز بايد توجه داشته باشيد كه سررسيد چه مقدار فضاي كار و زندگي مخاطب شما را اشغال ميكند. بطور مثال يك كاسب بازار فضاي كمي بر روي ميز كار يا ويترين خود دارد پس ممكن است سررسيد سايز وزيري(سايز رايج) اهدايي شما را در زير ميز و بدور از ديد قرار دهد. پس بهتر است يك سررسيد روميزي و كمجا براي اين نوع مخاطب در نظر بگيريد كه بعث ميشود آن را در ديد عموم قرار دهد. ولي براي يك مدير يا كارمند كه در جلسات شركت ميكند يك سررسيد سايز وزيري ميتواند بسیار کاربردی باشد.
طراحی داخلی سررسید
نکته اول که در طراحی میتوان باید به آن توجه کرد این است که رنگ سررسید باید با شخصیت برند شما و همچنین شخصیت مخاطب شما همخوانی داشته باشد. از یک مدیر میانسال نمیتوانید انتظار داشته باشید که سررسید صورتی شما را وقتی در دست گرفته با کت شلوار مشکی در جلسات شرکت کند. در خصوص طراحی داخلی هم دقت داشته باشید که گاهی اضافه کردن امکانات کاربردی میتواند باعث شود که مخاطب آن را همیشه همراه داشته باشد که البته باید به نیاز مخاطب توجه داشته باشید. پیش از این در برخی سررسیدها از جداول محاسبات سازه استفاده میشد که امروزه کمتر کاربرد دارد. شما باید در این خصوص خلاقیت به خرج دهید بطور مثال جند صفحه قانون تجارت یا گفتن چند نکته آموزنده در هر صفحه میتواند باعث شود مخاطب هرگز شما را از یاد نبرد. در خصوص جنس سررسید هم نمیتوان گفت بهترین پیشنهاد کدام است و بخشی از آن به سلیقه شخصی و بودجه شما بر میگردد.
در انتها این نکته را به یاد داشته باشید که شما برند خود را بسیار دوستداشتنی میبینید ولی برای سایرین لزوما شاید اینگونه نباشد پس از بکار بردن لوگو و یا تبلیغ بیش از حد پرهیز کنید.